7. nov. 2014

Forelskelse og samlemani.

Forelskelse

Her forleden kjøpte vi ny komfyr, vaskemaskin og tørketrommel. Jeg gikk i lykkerus i flere dager. Overfladisk, javel - men den eneste følelsen det kan sammenlignes med er forelskelse

Jeg studerte alle bruksanvisningene til jeg kunne de utenat (ok, ikke de på estisk,tyrkisk, polsk og marsipansk. Ref. innlegget vesentligheter og uvesentligheter)

Ukesmenyen har ikke blitt mer spennende akkurat. Pølsevannet til de kortreiste pølsene koker veldig fort opp! Tilfredsstillende.

Her er uintressante bilder av nyinnkjøpene. Hvis det gleder noen andre enn meg, er det bekymringsverdig, med mindre man trenger råd over hvilke hvitevarer som er å anbefale.
Insert reklame her:

Ok. Jeg prøvde ihverfall. Blir ikke noe bilder her, for jeg er en total idiot når det kommer til denslags.
Igjen henviser jeg til Frk. Spissmorkel. Hun får nok sving på sakene.

Samlemani

Du vet de programmene på tv - f.eks  kupongjegerne som samler sammen kuponger og kjøper mat for de - de samler og har i permer sånn at de kan kjøpe 50 glass suragurk og 100 pakker med krutonger.

Det duker jo litt for et pussig kosthold, men dem om det. De er programmert sånn at de MÅ ha det fordi det er nærmest gratis (hvis de er flinke kupongjegere) Til slutt så ha de lager full av dopapir og bleier. (En person jeg så sparte på bleier. En tenåringsgutt. Han hadde absolutt ikke bruk for det der og da - men det kunne jo hende en gang i fremtiden) I USA er det greit at det går an å bruke kuponger, hvis man er fattig, en slags utvei.
I Norge derimot, så har vi ikke det systemet. Men SALG det er det stadig vekk.

Det har resultert i : 44 pakker kaffe (kostet meg bare 440 kroner) Kjenner at antallet 44 er utilfredsstillende og jeg må derfor gå til innkjøp av 6 pakker til for at det skal stemme oppi hodet mitt. Meeeen, Kan likegodt kjøpe 1 pakke ekstra (eller 5) slik at tallet 50 holder seg konstant. Geir har gitt meg forbud. Det skal jeg prøve å respektere. Blunkefjes.

Pasta - har minst 5 pakker i skapet til enhver tid. (altfor lite, kjenner jeg)

Dopapir. Føler meg ikke komfortabel dersom vi ikke har en sekk stående.(Hohoho, en bivirkning av å ha Chrons, muligens)

Mykningsmiddel: Kjøper de kassevis på salg på ICA. 12 stk  for 120. Tar gjerne to kasser i slengen. (Det hender også at jeg snikkjøper enkeltflasker hvis det er salg andre steder. Må jo supplere så kassene er fulle til enhver tid.
Ikke si det til Geir:)

Shampoflasker, balsam, dusjsåper,deodoranter (12 for øyeblikket )og ymse vaskemidler. Dette fyller opp flere hyller i høyskapet oppe på badet.

Skapene er fulle, klærne har aldri vært renere og tørrere. Pølsene er gode og varme. Hverdagslykke. (forøvrig et ord jeg misliker dypt, så hvorfor bruke det? Aner ikke)

Noen som sa OCD?  Isåfall liker jeg det. Fred i sjelen.Det er mye penger å spare på psykologkonsultasjoner på så vis.





4 kommentarer:

  1. Får du ikke lastet inn bilder? Det må vi gjøre noe med ��

    SvarSlett
  2. Hohoho, det er bare min totale inkompetanse som gjør at jeg ikke får det til. Har dessuten skaffet meg mitt eget domene frukanelbolle.no - og det skaper jo et helt hav av problemer...:)))

    SvarSlett
  3. Jeg vurderer og få eget domene og har hatt det før, det frister igjen :)

    SvarSlett
  4. Jeg skjønner ikke bæret, så hvorfor jeg har skaffet meg mitt eget domene aner jeg ikke - hvordan i all verden skal jeg få fylt det med innholdet fra blogspot, går det an? Mulig jeg bare kan avbestille det med en gang.

    SvarSlett