8. nov. 2014

Badevakten som ikke kunne svømme

 Helt korrekt. Du leste riktig.

På skolen der jeg jobbet 80 % som assistent på SFO, klarte lederen å overbevise rektor om at jeg var rett for badevaktjobben, selv med manglende svømmeegenskaper.

Jobben var å stå på kanten og følge med som en hauk på ungene i bassenget.
Det gjorde jeg med det dypeste alvor. Vannet rakk meg til toppen av låra. Og jeg har ikke akkurat lange bein. Og førstehjelp kunne jeg. Så rektor så mellom fingrene med mine svakheter.

Det skal sies at før jeg gikk over i en annen jobb, så var jeg badevakten som kunne svømme. Jeg brukte mang en kveld i bassenget (som jo ikke var spesielt skummelt dypt) på å øve, øve og øve.

Jeg er  ikke veldig komfortabel med å bade i sjøen.Kommer aldri til å bli en mester. Blir mest vassing. Men å svømme i et ferskvann, på dypet (okei - litt dypt) det er greit. Spør meg ikke hvorfor, - logikken er for perlehøns.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar