28. aug. 2015

Rødt.Nøtt.Rydding

Du snakker om luksusproblem. Jeg sitter og gruer meg til all ryddingen som må til for at damene som kommer på tirsdag og gjør rent, - for det er litt av en jobb. Gutta har fått regjere hele sommer. (i know - veldig 50 talls - men så har jeg forkle også da)

Det er litt av ei nøtt. Fordi samtidig så stemmer jeg på Rødt. Og det rimet var helt utilsiktet og nokså flaut.

Vi mennesker er mangfoldige. Jeg står ikke på barrikadene og roper så høyt jeg kan. Gjør mitt i det små. Svarer på høringsuttalelser (!)  om forskjellige emner. Sist BIT. Gladsakset frekt fra Rødt Oslo sine sider:

" BITs førte til at Egypt ble saksøkt for å ville øke minstelønna, Uruguay for å ville merke tobakkspakker, Romania saksøkes for ikke å åpne for gruvedrift i landet.

Vil vi at multinasjonale selskaper skal kunne saksøke Norge på samme vis? "

Alt jeg ikke vet. Det plager meg. All urettferdigheten. Samtidig. Luksusproblem: Orker jeg å ta alt til meg?

Okei. Kall meg ei papegøye. Skitt pommfritt.

Og når det gjelder damene som kommer for å hjelpe meg, så har de ordentlige vilkår og jobber hvitt.

(Gubbandalom som det plager meg at jeg skal ha HJELP til å vaske. Før ville jeg heller sagd av meg et bein enn å gjøre noe sånt)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar