25. aug. 2015

Litt skamfull...og takknemlig.

I dag har jeg ringt ei dame som vasker mot penger (hvitt selvsagt - driver ikke og roter med denslags)
Det er med en porsjon skam jeg gjør det. Herregud, norsk kvinnfolk - jobber ikke - har ikke noe bedre å bruke penga på osv. Utnytte innvandrerne.
Men nettopp ikke. De gjør en ærlig jobb som mang en nordmann ikke ville rørt med naboens moppeskaft.
Og hvilken dag....Det har gått flere måneder uten ordentlig rengjøring. Vi har klart å holde styr på hygienen på bad og kjøkken, men herregud - det er svære kolonier med hybelkaniner under sofaen. Mulig jeg så noen giraffer bak skjenken og en påfugl borte ved godstolen også.

Men nå skal det bli andre boller. Tak vegger, gulv, vinduer,størvørking og skuring. Av proffe! Det skal bli deilig å komme ajour. Så kan jeg gå tilbake til min ukentlige oppdeling av reingjøringen. Alt blir rent til slutt - bare ikke på en gang. La meg bare oppklare, at det gjelder ikke tak og vegger. De tar jeg svært halvhjertet sånn et stykke før jul. Er det et spindelvev - så tar jeg det. En gang  i året.

Greia med å få det til å se ok ut, er å holde det ryddig på overflaten. Og jukserengjøring rett før det kommer folk, Vet om flere som sier - jamen, det er jo så fint hos dere...Da har de ikke sett i kulissene og skapene. (De forut nevnte skaper, som kaster bokser i hodet på deg så fort du åpner de)

Nuvel. Jeg gleder meg. Dette er en engangsforeteelse. Og er takknemlig for at noen hæler å gjøre denne jobben for meg.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar