19. aug. 2015

Hummer og kanari (lover - ikke altfor mye klaging)

Nytt utstyr.  Kroppen min har ikke godtatt utstyret (stomi - jeg snakker jo fader ikke om noe annet - det hodet er fullt av, renner kjeften av med:)

Tredje typen utstyr jeg prøver på en måned. Det skulle liksom være en "walk in the park" etter en måned. Ifølge en ikke navngitt gjøk av en lege på sykehuset." Du skal ikke ha vondt nå. Har jeg aaaaaldri hørt om før, at noen har vondt så lenge etter. Ikke fokuser så mye på smerten"
Okei, det var siste gangen jeg gnagde på den her inne:-D

Så nå er jeg ett skritt tilbake. Men ved godt mot! Det er noe med den stomisykepleieren som utsondrer godhet og EKTE empati og "detta skal vi få til" - at jeg blir påvirket i positiv retning hver gang. Nærmest uhørt (sa hun og tøffet seg. Jeg finnes ikke tøff. Det er de fleste vet.)

Henne skulle alle hatt på resept.

Anne heter hun, og er  speialsykepleier i stomi på Tønsberg sykehus.

Har bestilt frisørtime til torsdag om en uke. (Det har liksom blitt en stor greie for meg. Å gå til frisøren er noe av det hyggeliste jeg gjør for meg selv)
Om det blir buss eller taxi bestemmer stomiutstyret - men nå skal jeg få orden på hippiesveisen okke som
Håret er halvlangt, bustete, krøllete og bryna er ikke tilstedeværende. Mangler bare noen flere hvite - så ser jeg ut som en gammel mann. Den gretne innstillingen har jeg jo allerede.
Mangler bare en rullings i munnviken og trygdesandaler (det har jeg forresten, det er vaskekjeller-skoa mine - som bare tiiilfeldigvis blir med ut inniblant)

Og når tankene så vandrer - tilfeldig mot vaskekjelleren - så går fokuset kjapt mot vaskemidler.

Her en dag dro Geir og jeg på Europris for å kjøpe SVÆR kartong med vaskepulver (OMO, hvis noen trenger en anbefaling:) Jeg klarte å holde meg til 1 sværing. Jeg hadde gitt meg selv streng beskjed på forhånd.

Så langt - så godt.

På ICA var det 10 kroners salg.For den som ikke vet det så er det mye HUMBUG. De klarer å presse oppe visse priser, og andre får du billigere på Rema allikevel.

Det skulle vise seg at det også var tilbud på MYKNINGSMIDDEL. Jeg prøvde å ignorere det og klarte det helt til vi kom i nærheten av kassa. Geir lekte djevelens advokat og spurte....: Sikkert at du ikke skal kjøpe en kartong da? Hæ? Er du helt sikker nå da?Hææææ? Nå du har sjansen....

Selvsagt ble det en kartong, pluss en ekstra flaske av en grunn. Spør Geir. Hans veier er uransakelige. Så da ble lykketallet 13 flasker. Det vil si at med et enkelt regnestykke kommer jeg opp i 3 uåpnede og en halvfull eske til etter utskeielsen.

Til slutt så vil jeg dele med meg ukens nyord (for meg ihvertfall)

TRYGDEKOTELETTER. Sommerkoteletter - fordi de er så billige. Makan til drittunger (sorry, jeg mener hyggelige unge naboer:-) Wink Wink. De er for billige til å være kvalitet. DA liker jeg mine trygdekoteletter. Noe av det beste å slenge på grillen på sommeren. Eller i stekepanna - fordi jeg er for giddesløs til å gjøre reint grillen.

Nå skal jeg gå ut. Slutte å preike. Kleeeeemzzzzzz og koooooz (skjønner ikke at noen på alvor kan bruke de uttrykka ennå..) til alle sammen.

Også en ekte klem.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar