29. aug. 2015

Bloggbilde (Til Ronny og Hilde)

Her i går kveld fikk jeg tidenes beste kompliment: du Trine - du er svær i kjeften! (Men selfie tør jeg ikke ta.... noe sånt)

En vakker dag snart, så skal jeg få tatt et bilde av meg, som jeg kan noenlunde si meg enig i. Mye er forandret siden bloggbildet fra da jeg var 38 ble lagt ut.

Flere rynker, samma sveis, flere arr, noen flekker jeg ikke kan forklare og samme sminkestrek på øynene, - den kommer jeg til å ha til jeg blir seende ut som en panda.

Så nå er det på tide med et ærlig bilde.
( Skal bare finne frem all sminken jeg kan oppdrive først)
Geir får ta bilde. SELFIESTANG DET NEKTER JEG Å HA I MIN BESITTELSE......

Eller har jeg egentlig et hemmelig ønske - siden jeg hater den så med all min makt? Ikke til å bli klok på. Skal jeg gå og kjøpe en? Kan ikke skade. Det er like dritflaut når Geir tar bilde av meg.

Greia er at det er så utrolig KLEINT å ta bilde av seg selv.
Anlegge et passende utrykk - som ikke skal være for sjenert, eller enda verre full av seg selv. Noen som sa Jante? Prøve å late som jeg ikke tar bilde av meg selv. Faktum er at jeg er for selvopptatt og observerende. EN SELFIE ER DA FOR F BARE ET BILDE AV EN ELLER FLERE SOM (forhåpentligvis)HAR DET GØY!

Det hjelper heller ikke å ha et gummitryne som aldri er stille. Andre vet hvordan de tar seg best ut på bilder, rent naturlig. Not me.
Det fineste bildet tatt av meg NOENSINNE (ever, lissom) var på Kielferga sammen med Tine i ungdommen. Grunnen? Jeg hadde en gummismokk-godis opp i hvert nesebor og lata som jeg var fin dame. Og godissmokkene kunne du ikke se igrunnen - så kanskje jeg skal finne det frem fra hvelvet? Tine?

Kleint er enda et ord jeg har et ambivalent forhold til. - Det er liksom for ungdommen.
 Da jeg var liten betydde klein syk. Nå rommer det mye mer. Jeg klarer ikke å komme opp med en eksakt definisjon, men kanskje en blanding mellom flau og....den stillheten som legger seg klamt i en samtale som stopper opp med noen du ikke kjenner. Eller ikke liker.

Snart så får dykk se den grimme sanninga. Pøh. Den naturlige utviklingen alle går igjennom. Og bare i tilfelle noen lurer så er jeg IKKE på fisketur - det vil jeg ha meg frabedt.

Utenom noen kjendiser - men få meg ikke inn på den veien.
Jeg ville heller klippet av meg øyevippene (som vel er det jeg liker best på meg selv) Enn å korrigere på utseendet pga rynker. Det er som det er.

Okei. Hvis øyelokka til slutt har dratt så langt syd at jeg ikke ser en elefant - da skal jeg gjøre noe med det. Men, det hadde vært litt kult - for da hadde jeg antakelig befunnet meg i Afrika eller India (eller Kristiansand) - hvis jeg var i nærheten av en elefant, mener jeg.

Ok. Poengløs raljering slutt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar