25. mai 2015

Fra pol til pol.



http://www.artsdatabanken.no





Jeg er fullstendig forvirret om dagen.

Hodet vil ikke stoppe å spinne videre, selv om kroppen har innsett at her er energien gått i oppløsning og har landet på sofaen klokka 13 og nattesøvnen tar til klokken 20.00

Hjernen har alskens finurlige tenkemåter. Jeg tenker, snakker - masse og fort - jeg er antakelig den som avbryter rett av. Uhøflig og ikke rent så lite frekt. Også bryr det meg ikke noe særlig engang Tenker : det gikk bra  - uten  å gå et hakk tilbake og be om unnskyldning.Og det er bare, -ufyselig.

Dessuten så er mine tanker spesielt gode. Og da mener jeg ikke blunkefjes engang.

Også så mange gode ideer som flyr  gjennom hjernen som en sverm spindelvevstynne sitronsommerfugler. Åh sitronsommerfugl - de skjøre vakre skapningene.

De skjøre skapningene blir til støv og og triller litt forvirret rundt. Jeg undrer over filosofi.

Sånn kjører jeg fra pol til pol. På sommerfuglvinger.

Jeg deler med meg - og håper du forstår at dette er en av de gangene det har gått litt i ball. Jeg er på sørpolen. En annen gang - nordpolen.

Mulig de burde hatt et eksmplar av meg i artsdatabanken?

(Jeg har lest en gang til gjennom det jeg har skrevet. Jeg står for det. Det viser bare hvor opp og ned det går)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar