16. mai 2015

Engler i hvitt

Jeg vet. Klisje.  
Men alvorlig talt , den som velger å jobbe på sykehus er der noe helt spesielt med
De jeg har vært heldig å få møte på 2c fordøyelsessykdommer på Sykehuset I Vesfold har vært lune og fine. Føler meg priviliger som får all behandling som står i deres makt. Selvsagt regulert sv myndigheter. Ikke skyt budbringeren.

Jeg hæler ikke å se på nyhetene engang. Vi vet ikke hvor bra vi har det her i Norge.

Som en kuriositet kan nevnes at i Sverige kalles for "bajsavdelningen"

Her i Norge litt mer subtilt; " avdeling for faste?"
Jeg synes ihvertfall det er morsomt, enn alene om det.

Jeg  satt i kantina og skulle spise middag. Jeg ringte broderen samtidig. Da kom kantinedamen ( kantinepersonen mer korrekt??) bort til meg og sa at jeg måtte legge fra meg telefonen og se til å spise mens maten var varm. Det rådet etterfulgte jeg, og da jeg gikk sa hun " ha det  darling!

Et menneske etter min smak.


Ønsker alle sykepleierne, vaskepersonrr,kantinepersoner,portører og leger en glimrende 17 mai feiring. Ja og alle de som ikke er nevnt er ikke glemt.

En stor og varm klem til dere alle!

Politisk korrekt nok eller, din ...person💚

3 kommentarer:

  1. Syke pleiere fortjener mer skryt en de får. Jeg er glad vi har så snille omtenksomme menesker som passer på når vi er syk. Såklart finnes det teite sykepleiere og men de kan du bare overse.

    SvarSlett
  2. Syke pleiere fortjener mer skryt en de får. Jeg er glad vi har så snille omtenksomme menesker som passer på når vi er syk. Såklart finnes det teite sykepleiere og men de kan du bare overse.

    SvarSlett
  3. Jeg har til gode å møte en teit pleier👍

    SvarSlett