1. sep. 2015

Fresht!

Himmel. Etter så vidt å ha fått gnidd øynene i dag morges dukket det opp to MEGET energiske jenter.
De vasket hele huset utenom kjelleren.

Der er det unntakstilstand pga leker, klær og ting vi må ha et eller annet sted. Hmmmmmm. Aner jeg en ny selge/gibort/kaste-runde????
Jo, så enkelt forklart har de vasket tak/vegger/gulv/kjølskap, komfyr, søppleskap, vinduer og heeeeeeeele huset på 4, jeg gjentar FIRE timer.

Og ikke var det noen slinger i valsen heller - ikke en flekk i sikte - og ikke jukserengjøring (som jeg er veldig flink til. Gnikk og gnu litt, børst bort med ermet)

Jeg er så fornøyd at jeg nesten dåner.

Så gjenstår det å se da - hvor HYSTERISK mor (jeg) blir når Påsan Jr og Påsan Sr  kommer inn døra. 

Med sko. Støv, løv, stein og generelt rusk som ser ut til å følge JR hvor enn han går. En dag gikk han rundt og var helt sort i trynet. Hvorfor - han hadde kommet til å få sprittusj på handa da han skulle legge seg. Og la seg på handa og sov. Da skulle vi ha tilkalt jentene!

Det som følger med Påsan Sr. er ikke møkk, men en lukt av olje. Og den lukta synes jeg er like god som parfyme.

Jeg må lære meg yoga, mindfulness og har 40 minutter på meg.

Men JØSSIALLVERDEN så glad og takknemlig jeg er!

Neste kapitel: Vedlikehold, en saga i 4 bind. Eller ikke.

Hahahaha, glemte å si - at nå kan jeg jo ta bort det jeg har ryddet og legge på plass igjen, - for det tyter forsiktig fra skapene både her og der - hvor jeg desperat har DØTTA  saker inn for at de skulle ha plass til vaskingen.

Den verste skurken er meg. Jeg går og smårydder - stort sett hele tiden , ingen dårlig egenskap - sier du? Neida, - det er bare at jeg gir meg ikke - jeg tyter skapene fulle og KLAPPER igjen for å ikke få noe i hodet.

Så kanskje en psykoanalytisk tolkning av rent på overflaten og rotete på underflaten er det neste prosjektet jeg bør begi meg inn på.

Tru'kke det.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar