25. sep. 2015

"Jo takk, bare bra"

Folk blir lei." Jamen, nå er du vel frisk  Du ser jo så godt ut"

Jeg vet dette er gammelt nytt som jeg antakelig har hatt utav meg flere ganger.

Nå for tiden, får jeg høre det hele tiden. De tenker ikke på når de spør om "hvordan går det med deg" at du bare har ut av deg "jo takk, bare bra" for å slippe unna "jamen, du ser jo så godt ut"

Det er ikke noe problem for meg å si "ja takk, bare bra"
Problemet blir at da forventes det mer av deg enn du faktisk orker

At folk  synes jeg ser fresh ut er jo fint, men det sier ikke noe om hva som er på innsiden og hvordan du faktisk har det.

Fordi  du er jo bra (og det er sannelig på høy tid at hun slutter å nevne det)

Så: hvis du ikke har lyst til å høre et ekte (men enkelt - jeg går ikke dybden) svar. Så la være å spørre

HVORDAN GÅR DET MED DEG?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar