24. juni 2015

St.Hans aften og face-off

I går feiret vi St.Hans på Rørestrand her i Horten. Det var en koselig feiring med gode venner (omgangskretsen begynner å bli større - den utvider seg sakte men sikkert. Digger det)

Pølsene var sånn passe halvkalde og ungene prøvde den nye stranden som er laget på privat initiativ.

Bålet var digert og ble etterhvert så varmt i stor omkrets at det kjentes som øynene skulle skrumpe inn.
Å feire St. Hans på stranden med bål var første gang med Lineus - og jeg var oversentimental, tårer i øyekroken og det hele.
Han var litt mer prosaisk og spurte hva som var vitsen med å tenne et bål og se på det.

Det kommer du til å skjønne når du er voksen var svaret.

Campingen har frisket opp det store strandområdet og laget en flott syden-aktig stemning strand.

Det har blitt laget et beachbarområde med en gratis gassgrill der man kan låne grillen, - en stor- brønnlignende sak til å ha bål i. Svær stråhytte-kiosk. Og sist men ikke minst - har de helt av seg selv kostet på den kommunale stranden 2 svære moloer med en diger sandstrand (fylt opp med hvit sand)
Og det meste av det har de hostet opp av egen lomme. Litt ordentlig sponsing fra forskjellige banker og til slutt - en kronerulling av hortensbeboere. Mye av arbeidet var på dugnad. Flottings! Jeg bidro også med noen kronasjer. For jeg vet at vi kommer til å benytte oss mye av den stranden i sommer.

Tror du ikke jeg havnet jeg i face-off klammeri med eieren av beachbaren?

Årsaken var at det var et bilde på nettsiden deres av finansministeren der hun sto i midten mellom de stolte eierene.

Jeg satt kaffen i halsen og den kom langsomt opp igjen da jeg så det feite gliset (og da mener jeg ikke tjukk) til Siv Jensen.
Det var litt mobbing. men umiddelbart måtte jeg bare kommentere - det kom av seg selv - helt uten tanke for at det kunne såre eierene. Jeg skrev at hadde det vært hvilken som helst finansminister - for eksempel fra Rød (haha, det er jo lov å drømme) så hadde det vært topp.

Dette ble selvfølgelig som en rød klut for eierene og de kom opp med at hadde det ikke vært for at det var at dette var et PRIIVAT initiavtiv så hadde det aldri dukket opp en finansminister fra Rødt hvis de mot formodning - og helvete frøys over (ok dette er en overdrivelse, men du skjønner poenget)
Så hadde det aldri blitt noe av.

For noe tøys. Det er lenge siden 70 tallet skrev jeg tilbake og vi går ikke baklengs inn i fremtiden.

Det er mange måter å nå et mål på.

Så jeg gratulerer Rørestrand Beachbar for hva de har fått til . Jeg forstår at det ikke er gjort av altruistiske grunner. Men, allikevel - supert initiativ. De kunne tross alt bare satt opp en kiosk og ferdig med det.

At jeg aldri klarer å holde kjeft og tenke meg om før jeg snakker.

Håper Siv Jensen (og resten av hestehandelspartiene) må en tur på NAV når hun endelig kommer ut  Stortings-boblen. Snitter, møter, preik, papirer, presse og nøye formulerte taler som ikke er skrevet av henne selv - og sikkert mye annet som jeg ikke aner noe om.
 La meg nå ha noen fordommer.
 En smak av VIRKELIGHETEN - og kanskje det hadde kommet noe vettugt ut av kjeftamentet hennes/deres.

Hun var forresten også på besøk hos andre bedrifter også. Arriverte i pansret bil og med politieskorte hørte jeg.

Verden har blitt gal. Mer om det en annen gang. Jeg unner Siv en pansret bil.

Raljering slutt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar