25. juni 2015

Nattkjoler, sminke, spåing inn i fremtiden.

Lineus er så søt om dagen. Jeg heiv en overmoden kosegenser med et kvalmende ordtak av paljetter på: I'm a Winner. Nok om det. Jeg gjør mange dårlige innkjøp, men den var sabla deilig og pusete å ha på seg natterstid.

Lineus fisket den opp av søpla og og sa: DEN vil jeg ha. Jeg vasket den og den natten lå han i en lang pusete genser. Han sa - ja gutter kan også gå i nattkjole. Ja jøss i all verden - svarte jeg.

Jeg trenger ikke å kjøpe flere pysjer sa han - for den passet fram til han ble stor gutt.

En annen dag - jeg sto og sminket meg, belærte han meg om at gutter kunne også bruke sminke - det var mange gutter som brukte sminke. Vi sto på farta og skulle avgårde i begravelse (fy f. livet kan være urettferdig, nok om det) -

Jo, han ville også ha på sminke. Ok, for det første så har vi ikke tid til det nå - sa jeg. For det andre - så er det bedre en dag du kan leke med sminke. Ikke min, takk., Jeg skal kjøpe noe billige greier på HM. Det er også uærbødig å gå i begravelse å se ut som en klovn.

For meg så kan Lineus bli akkurat hva han vil. Bare ikke en pedofil, nekrofil, nazist, eller politisk blå. Sikkert mye jeg har utelatt. Men du skjønner poenget. Altså ingen forventninger her i gården.

Man er som man er, okkesom.

Jeg har en snikende følelse at han kan komme til å bli en opprører sånn som jeg var.

Og siden jeg synes det meste er greit - men, har et sterkt ønske om at han skal bli rød som oss - så er jeg SIKKER på at hans opprør vil bestå i av bakoversleik og blå-tendenser. Bare for the hell of it.

Det er greit det og. Det smerter meg. Men det er greit.

Nå var vel det litt for mye spåing litt for langt inn i fremtiden. Men jeg liker å sitte og tenke litt på hva slags person Lineus vil vokse opp til å bli.

Det eneste jeg er sikker på er at han fortsetter å være et godt menneske.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar