18. juni 2015

Hjulene ruller




Eller skal jeg si at tarmen er klar til å rulles ut?

Nå har oppfølgingstimen hos medisinerne svevd ned i postkassen.
Før de gir klarsignal til kirurgene om at det er siste akseptable løsning å fjerne hele tykktarmen. At medisin ikke er nok.

Damen jeg ringte for å rede ut i noen time- konflikter sa at "de ville at medisinerne skulle diskutere det med meg en gang til før en såpass risikabel operasjon"

Reine ord for penga. Det liker  jeg.

Helt i begynnelsen - for flere år siden trodde jeg:. Det er baaaaare til å få fire små hull i magen - og vips - så drar de tynntarmen  ut.

Nix. Det blir full skjærings og mye manøvrering, pga - jeg vet ikke hva. Så mye rart, at jeg forestiller meg reine dyrehagen inni der.

Jeg er ikke like høy i hatten nå. Men like bestemt. Det kan se ut til at det blir operasjon i august. Ikke verst ventetid det. Det må jeg si. Intet er skrevet i sten. Men så godt som.

Ellers så er jeg livredd for smerter. Rare greier. Så mye vondt jeg har hatt. Det er ikke posen på magen som bekymrer meg mest - det er hvor vondt det gjør etter operasjonen.

Når alt har ordnet seg til sist, så gleder jeg meg til å kunne gå ut og gå til byen - uten bekymringer for om jeg klarer å holde meg

I know. Grafisk. Slutt å se det for deg. Slutt da. Blunkefjes.

Så sånn er ståa. Jeg håper ved alle makter at jeg er klar til å stille opp i" Once in a lifetime party" hos Hilde og Ronny i Moss.
De arrangerer tidenes bryllupsdag og bursdags event. Proft. Med  jazzmusikere som kommer fordi det er Hilde og Ronny. Herre min hatt som jeg gleder meg til den festen. Møte våre nye venner både fra inn og utland! Mange av de samme herlige folka som gjester jazzfestivalen. .

Jeg vet - det er noen som får brekninger og kaster litt opp i munnen - eventuelt flirer i skjegget av at jeg forteller om jazzfestival at og vi har blitt  kjent med kjent og ukjent. Men dem om det. Jazz går for å være litt pretensiøst. Feil .Det er bare moro!Pretensiøst er det siste ordet jeg ville beskrevet folka med. Lite pipefaktor og beret på snei der i gården.

Men, jeg avbestiller ikke akkurat operasjonen heller. Så kryss fingra.

Om Geir og Lineus oppi alt dette, ja det er så mange andre tanker rundt i luften at de må fanges inn med sommerfuglhov en etter en.

Det eneste jeg kjenner er at vi kommer til å fikse biffen.

Digresjon: Jeg elsker biff.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar