27. juni 2015

Gooooood morning world!

Næh. Bare tulla.

I dag skal vi på strandtur. Og til de som måtte lure på om vi blir såpass lenge borte at det kanskje kunne vært en mulighet til å forsyne seg - så skal dere vite at vi har flere gode naboer som sitter ute og er på alerten. Ikke- at jeg tror at de 44 leserne jeg har - som jeg kjenner - ville ha funnet på noe sånt

Hverken husbonden eller jeg er typiske strandmennesker. Men, så var det det da - at vi har en 6 åring som verker etter å komme seg ut i det kalde vannet. Og vi vil at han skal bli sjøvant.

Da jeg var barn, selv om vi bodde i Sandefjord (Sommerfjord) så var i knapt på stranden - og jeg lærte meg ikke å svømme (det gjorde jeg som nevnt i et annet innlegg - da jeg var "badevakten som ikke kunne svømme" på en skole i Oslo. Å bo rett nærheten av stranden og ikke bruke den. Men de gangene vi var husker jeg at vi var ekstatiske. Litt sårt det der.

Nå har vi det sånn at en av de store strendene her i Horten har blitt rustet noe skikkelig opp av "Rørestrand Beachbar" som har tatt initiativ til å lage moloer og hvit sandstrand à la syden. Og massevis av uteleker.Med litt tilskudd herfra, derfra , kronerulling, dugnad og av endel lån har de fått det til

Hatten av

Finansministeren (hatten på) , var på besøk og smilte like breit som en...en...en..veit ikke.

Men, sånn generelt - fint at en finansminister kommer og tar seg en kikk på bedriftene i byen.

Så  - ønsk oss lykke til - at vi ikke kommer hjem som hummere - det er nemlig fullt mulig tross iherdig smøring.

Ha en fortreffelig helg!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar