17. juni 2015

Netthandel

Det er så fristende.

Nå som jeg er nokså hjemmebundet så kjøper jeg det mest nødvendige på nettet. Klær, et og annet mobilcover (må jo tross alt bytte litt på mellom ugler og elefanter på telefonen- husk fokuset på det viktige i livet.....)

Men, jeg er bekymret. For jeg kan ikke være sikker på hvem som har laget klærne fra Ellos og mobilcoverne fra Kina. 

Inni meg kjenner jeg vel svaret. En stakkar som må stå på som fy for å klare å fylle dagens kvote. Kanskje et barn. 

Så er det ikke så fristende likevel.

Noen som har noen gode nettsteder hvor varene garantert ikke er laget gjennom barnearbeid og pur utnyttelse? 

H&M har jo et merke som het Concious. Det er bare det at jeg får de ikke på min nye kropp. Er det noen av de vanlige kjedene (som vanlig folk har råd til å handle i) som er mer bevisste?

For utad så blir de riktige ordene sagt, men hva som skjer innad i organisasjonene gjør seg nok ikke like godt i reklamen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar