29. juni 2015

Hurra jeg skal til tannlegen.

Seriøst (som Lineus 6 ynder å si 24/7 )- så gleder jeg meg til å gå til tannlegen.
Jeg tror jeg må ha verdens hyggeliste tannlege - Nina Landquist her i Horten. (kjenner henne ikke personlig, så ingen skumle motiver)

Hun sa til meg første gangen, hun skulle vel gjøre noe litt ubehagelig, men tok sprøyten og ga meg litt bedøvelse FØR jeg fikk bedøvelsen. Trikset er for tannleger. Spøkkkke meg.

Jo, første gangen jeg var hos henne sa hun to ting jeg aldri kommer til å glemme:" Det skal ikke gjøre vondt hos tannlegen vettu Trine." Og det andre hun sa var at : "Husk du skal ikke pusse tenner, du skal feie de:-)

Hadde alle tannleger bare vært som henne.

Den deilige følelsen når alt er rødda opp i. Jeg har sterke tenner så er heldig sånn, så når jeg kommer ut fra henne har jeg som regel ordentlig vite tenner. Greit at noe er på stell ihvertfall.
Utseendemessig. Husk. Profilbildet lyver.
Akkurat nå ser jeg ut som jeg er 99 år, med håret rett opp og trillrund i trynet pga medisiner. Og japp. Haahahaarggh....Seriøst - ikke så mange japp. Magen vil stort sett bare ha buljong for tiden.

Så får vi se om jeg er like happy når jeg må frem med lommeboken.

DET er jeg redd for når det gjelder å gå til tannlegen.

Jeg kjenner forresten til et menneske til som synes det er litt fjongt å gå til tannlegen...Tine Hynne - min venninne gjennom 40! år (og jeg er 44 hvert øyeblikk- hun er selvsagt betraktelig yngre med sine 3 måneder yngre som hun ynder å få frem ved hver gitt anledning:-D

PS. Null hull. Men har pådratt meg tannkjøttbetennelse pga Chrons. Må til halvårlige undersøkelser og ellers være flittig med sånne ørsmå tannbørster og munnskyll, så kanskje det fortsetter å utarte seg.

Ikke verst for en snart 44 åring synes jeg. Billigere blir det og siden det er så klart linket til sykdom.

Må jo se det positive der man kan:-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar