28. des. 2014

Uttrykk med dobbel bunn.

Da h*n var i sine velmaktsdager.

Et svært megetsigende uttrykk. Brukes som oftest i forbindelse med at noen har vært tykke og vært "flinke" og slanket seg. Ofte brukt i ukeblader.

Du ser godt ut.

Uttrykket kan være ektefølt, men jeg synes den kan være litt lumsk. Misforstått medfølelse. Høres ofte når man er syk og ikke ser ut. 
Jeg kan da umulig være syk når jeg ser så godt ut? Noen ganger blir jeg tilogmed litt sint. Det er et uttrykk som bagatelliserer det jeg gjennomgår.

Det du ikke dør av gjør deg sterkere

Det synes jeg ikke nødvendigvis er sant, selv om jeg har sagt det tappert, mang en gang.
Det du ikke dør av kan ha tilført en bulk som ikke nødvendigvis kan rettes ut. For meg er dette falsk positivitet.  (Den kommer jeg til å få på pukkelen for...) 

Hilsen den evige optimist - Trine:-D










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar