2. des. 2014

Påskekyllinger

På bloggen har kanskje noen lagt merke til at jeg har påskekylling som heading-bilde (om det er noe som heter heading-bilde, ja det vet jeg ikke, men det høres fjongt ut:-)

Jeg nekter å komme med en eneste nisse. Kyllingene er en absurd protest mot all julingen. Bloggen er nissefri.

For all del - jeg koser meg gløgg ihjel med mine. 1.adventssøndagen lå vi og slang oppå hverandre i sofaen og så på julefilm mens vi gaflet i oss pepperkaker og koooooste oss. Det kom en tåre av den nokså forutsigbare lykkelige slutten også. Patetisk, men stemningen grep tak.

Jammen fant ikke adventsstakene og julegardinene veien frem også (takket være Geir) Jeg lå på sofaen og så på" Pirates of the Caribbean" Slakk. Med lue på inne i 25 varmegrader. Naturligvis. Kuldegrader ville jo vært helt uten mening.

Protesten består også i å henge opp gardiner på uvaskede vinduer (Det er jo helt irrelevant nå, - det er jo mørkt omtrent hele tiden - og selv om jeg kan være noe paranoid til tider - nekter jeg å tro at noen står med argusøyne og studerer vinduene. Og å sette adventsstakene på u-støvtørkede vinduskarmer.

Mottoet i år er: Litt etter litt - så årnær` det seg til slutt.

(Det hadde vært så fint om mottoet rimet - men dengang ei. Hvis noen har et forslag til forbedring taes det imot med takk:)

3 kommentarer:

  1. Jeg liker kyllingene :-) de er ett smekk i tryne for jula noe som burde skje vært år. Minst en julesmekk.
    Påske er en grei høytid da folk blåser i om du pynter eller ikke :-)

    SvarSlett
  2. Det høres jo ut som om jeg er helt anti jul, men det er altså ikke sånn. Men, jeg synes at påskekyllinger er litt absurde og søte. Men bloggen min blir langt fra julefri. Kun nissefri:))

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg også liker påske kyllinger. Jeg kunne helst tenke meg ekte kyllinger i stua minus all bærsjen de produserer. Det hadde vert så søtt og høre pip pip og bare kose med de.

      Slett