31. des. 2014

Nytt år og nye muligheter (bla bla bla)

Joda, se positivt på det. Nytt år - nye muligheter. Jeg velger å se realistisk på det.

For meg så er det nye muligheter til å ikke gå på trynet i de samme hulla i år som i fjor.

De sier at definisjonen på dum er: hvis du gjør feil en gang så er en gang det ingen ganger - gjør du det samme en gang til så er du teit.

Jeg er teit.

Jeg tror helt alvorlig, at hvis jeg gjentar mine feiltrinn nok ganger - så blir de riktige til slutt.

Eks: begynne å slanke seg til bikisesongen hver 1. januar. Feiltakelse. Jeg begynner 5 januar (da er rom og nyttårsdagene definitivt over. Vent litt....det er bare dumt å begynne da - jeg venter enda en uke. Tror jeg. Jeg skal dessuten ikke slanke meg. Forandre livsstil - DET er hva jeg skal gjøre.

Når påsken kommer har jeg ikke gått ned en halvkilo engang. Men da er det jo påske. Godteriets høytid. Og Sverigeturer.Det henger ulenkelig sammen. Det hadde visst noe med Jesus å gjøre også, men hva vet jeg.

Skiturer får de høykulturelle ta seg av.

Eks. 2. Spare penger. Hver måned setter jeg meg fore å spare. Pengene går inn på sparekontoen - javisst. Og ut måneden etter.

Så, i år er mitt nyttårsforsett å forsøke å ikke gå på trynet i de samme hulla som i fjor. Hverken spare eller slanke meg.

Godt nytt (realistisk - ikke pessimistisk) år!




1 kommentar:

  1. Ja det tenker jeg og :-) best og bare prøve og ungå de gamle feilene og inn med noe nytt. For meg selv ville jeg helst hatt bedre kondis men det kan jo være ett mål for 2015 :) ikke fortsett men mål :)

    SvarSlett