8. des. 2014

Barnebursdag (vi overlevde!!)

Ok. Jeg synes det er topp at Lineus har bursdag (eh...selvsagt!)

Det er barnebursdagen jeg har problemer med. I år leide vi aulaen på skolen til Lineus.

Det kom 20  barn. Så vi handlet til flere i tilfelle de dukket opp. Det var 16 som hadde bekreftet og resten dukket opp av løse lufta. Jo flere, jo bedre... ( Det er ikke været det kommer an på, bare klærne ;-)

Handleliste:

9 pakker kyllingpølser (flere pakker til overs:)
5 pakker pølsebrød (multi pakker til overs)
3 pakker lomper (2 pakker .....ja du skjønner tegningen)

Plastikkskjeer
Papirduk
Star wars kopper (Måtte være star wars)
Star wars servietter
Star Wars godteposer
23 julestrømper(!) med godis (De forsvant alle sammen:-)
1 pakke kjeks i tilfelle kakene ikke er nok
1 pakke  pepperkakker  likeså

1 eplekake (bakt av snill venninne)
1 sjokoladekake (fotballbanepyntet) (3-4 av d..sukkerungene sa: Jeg ei lei fotballkaaaaaaake)
I aulaen er det intet av dekketøy. Så vi stappet bilen full av alt som trengs og det  som vi av erfaring vet mangler. Hyssing, sakser, Kjele, Pølseklype.

Og verdens hardeste ballonger å blåse opp. Ta mitt vennlige råd; KJØP IKKE FIGURBALLONGER!

Og alt dette for 2 timers h... moro.

Jeg unner Lineus alt godt i hele verden. ALT. Men, jeg synes det har gått for langt. Det er en elefant i rommet. "Alle" andre gjør det samme. Jeg vil ikke at påsan skal være den eneste som ikke har storfest når han har bursdag.
Mine tanker går til de som ikke har råd til å invitere til bursdag, eller sende ungene sine i andres.

Forløp

2 hadde pølserakettskyting,men resten av de 20 oppførte seg sånn passelig. De hadde det MORO, det er det aller viktigste. Tenk om de hadde sittet som tente lys. DA hadde jeg blitt bekymret.To-tre glass brus gikk på bordet. (Det var det selvsagt jeg som sto for!)

Etter pølser ble det fotball i gymsalen. TAKK GUD! Der fikk de spilt fotball og løpt fra seg før kakespisingen. Den forløp med LOVPRISNINGER av fotballkaken. Du og du så glad jeg blei.

Vi fikk hjelp av en kompis til å hjelpe til som altmuligmann. Der var vi heldige! Vi var omtrent ferdig rydda samtidig med at bursdagen var ferdig:))

At vi fikk låne gymsalen samtidig med aulaen var flaksent,

Hva skjedde med hver sin (glass) flaske solo og 8 rundt bordet hjemme i stua? Sjokoladekake og gele?

Neida, vil ikke tilbake i tid. Ønsker å downsize bare. i mangel av et bedre ord (jeg har sett for mange hus- programmer på BBC)
 Luksusproblemet er at Lineus har mange venner. Noe som er svært gledelig. Det går jo ikke an å "sile" hvem som skal komme!

Til neste år så går skatten min opp, trygda ned. Det er slett ikke en selvfølge at vi får til å lage storfest.

Gavene han fikk fortjener et helt kapittel for seg selv. Det er helt vilt når 20 barn kommer med presanger. Vi har også et par på lur nå i dag som det er fødselsdagen. Faren for å bli blasert er overhengende.

Klarer vi å stå imot neste år?

Fortsettelse følger


1 kommentar:

  1. Jeg synes att åtte personer er ett veldig flott tall! jeg hadde sånne barne bursdager og jeg trivdes godt med det. Det kan bli for mye av det gode men hva gjør man ikke for att barna skal kose seg. Jeg husker ei i klassen hadde overnattings bursdag på barnehage og det var kjempe gøy! :)

    SvarSlett