29. des. 2014

Påsans perler 3

"Mamma, i dag var jeg litt lei meg på skolen......"  - "Jammen, hvorfor det da? - slo du deg?"

"Nei. Jeg tenkte på deg og at jeg hadde glemt å slå av lyset på rommet, også begynte det å brenne og da måtte du ha løpt rett ut! Husk å gå rett ut!"

Tipper det er noen som har hatt om brannvern på skolen.


Lineus tok et kritisk blikk over stuen etter at den var ferdig pyntet til jul og sa: her trengs det mer pynt!
Jeg oppfordret ham til å lage mer på skolen, så skal han få pynte av hjertens lyst. For han er altså more is more - det korrekte uttrykket.

Jeg informerte den nærmeste familie at jeg skulle til byen for å ta skjegget og bryna - så da kommer jeg hjem og ser skummel ut (helt ildrød i trynet og bryna er kullsvarte de første to dagene)
Da kom spørsmålet: "Mamma, er du julenissens hjelper da?" Siden du har skjegg?

Det kunne jeg bekrefte at jeg var, og at pappa er en alv som piler rundt for å hjelpe julenissens hjelper:-D




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar