7. okt. 2015

Ingen regel uten unntak.

Da jeg var ca 18. Nyinnflyttet til Oslo - ble jeg snaret inn av en selger til å kjøpe et abonnement på en gudsjammerlig lang serie om gud vet hva. Jeg klarte rett og slett ikke si nei.

Andre gangen jeg gikk på en abonnements-greie - så var det med fullt vitende - og fordi jeg ville ha min første mobiltelefon. En sak man kunne sende TEKSTMELDINGER med. Et vidunder!

Etter det kan jeg bare si stakkars det menneske som har forsøkt å presse på meg ett eller annet -etter et initialt høflig  - nei takk.

Så har det begynt....Jamen vil du at barna i Afrika skal sulte. Da er mitt svar JA

Bryr du deg ikke om din egen helse? Mitt svar er NEI.

rDet får være grense til opportunisme og kreativ salgsteknikk.

Men, i dag - etter det sedvanliget neiet som kommer automatisk av seg selv. Så kom jeg til den realisasjonen at her var det faktisk tilbud om noe jeg har tenkt på lenge (omega 3- høykonsentrert med blablabla og blablablalalala) Og jeg takket JA!!!

Faktisk etter nøye overveielse av fordelene, at det gikk an å si nei takk når som helst og at prisen var overkommelig. Jeg gir faen (unnskyld ordbruken) i hvor fortreffelig doktoren som har satt sammen kosttilskuddet er. At han jobber som OVERLEGE på ST. Olavs hospital. Alt det der er bare tullball i mine ører.

Selgeren var en ung mann, som ikke var anmassende. Det hjalp. Og jammen sitter jeg igjen med et kosttilskudd som jeg trengte - og ikke trenger å huske på å kjøpe -fordi det kommer i posten -til pre-demente som meg.

Det er en god selger for meg.

Men han hadde ikke trengt å si Trine så mye. Det er noe enhver selger burde holde seg for god for. Han kjenner meg ikke - jeg kjenner ham ikke - og vi har ingen intensjoner om nærmere bekjentskap. Derfor er gjentakende navnbruk ikke nødvendig og heller litt mot det for det for personlig.

Neste gang. Jehovas vitner. (Egentlig så er det en kort historie. Et vitne som fikk øyekontakt med meg - det var nok for å invitere til et spørsmål om - tror du på.......hvem det nå var. Mitt svar var etter nokså pågående oppførsel: JEG ER IKKE INTERESSERT! BRUK TIDEN DIN PÅ NOEN DU HAR EN SJANS TIL Å FÅ I GANG EN SAMTALE MED!

Hun repliserte: Det var er nokså forfriskende ærlig svar.

DET hadde jeg ikke ventet meg. Og jeg skammer meg litt ennå...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar