10. okt. 2015

Hæ? Julepresanger sa du?

Så har jeg begynt å tenke (obsessivt) på julepresanger igjen. Hvem skal få? Hva skal de få? Det må jo være noe personlig..

Hjelpes. Nå er julepresanglisten så lang at jeg VIRKELIG må kutte ned på den. Det går ikke lenger. Jeg vet. Jeg sier det samme hvert eneste år.

I fjor brukte vi 4000 av sparepenger og MYE av lønna på julepresanger. Det begynner å nærme seg vilt. I tillegg har vi jo bursdagen (hurra! - ikke ironisk altså) til Lineus i desember. Med alt det fører med seg av minions utstyr (siste skrik i år), leie av lokale, pølser, kaker og gaveposer.
(Hvem var den gjøken som fant på gaveposer, forresten?) Men, det var en digresjon


Hvordan kutter du ut noen? Vi har jo ikke blitt uvenner siden sist!

Det får koke ned til det aller nærmeste av familien, gode venner og de man er i juleselskap med.

Det er så vanskelig. Jeg tenker og tenker. Jeg får meg ikke til å si det heller. Men da har du problemet med at du sitter der med en gave i hånda på julaften, - og hjertet synker ned i magen fordi du har vært så GJERRIG.

På en måte er jo det å si ifra det også.

Noen som har en ide? Sjansen for at jeg har tenkt tanken allerede er stor. Og er motvillig mot den:-) BLUNKEFJES.

Jeg tror jeg fikk en idè. En blomst til noen familier (Det er faktisk tanken som teller) og presanger til resten.

En annen ting er at Lineus får fler og fler venner. Hvilket jo er tipptopp. I år skal han få lov å lage presangene til dem selv. En presang han satt mest pris på et år var en liten boks laget av en kompis med små skatter oppi:-)

Peace out

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar