9. okt. 2015

Ikke begynn med røyking.


For faen - det viser det seg at jeg har emfysem i den venstre lungen.
Ikke rart jeg tilbringer hele netter harkende og hostende som om lungen skulle komme opp.
Men, det er ikke noe som bekymrer meg så fælt for jeg har god lungekapasitet.

Så der har jeg igjen for rullingsen og Marlboro light i mine mer ungdommelige år. Det var den tiden forøvrig da jeg kjøpte opp til 15-30 flasker med pepsimax når det kom på salg. Stakkars Tine som alltid har hjulpet meg å bære. Uten et knyst. Og den dårlige samvittigheten har først meldt seg nå.


Det er lenge siden jeg sluttet, men jeg kunne fremdeles tenke å kjøpe meg en pakke rullings. I know, skikkelig harry, men harry er mitt navn.

Følelsen av å sitte i vinduskarmen med pepsimææksen (heretter kalt PM) ved siden av, og mobilen innen rekkevidde
Den som kunne sende TEKSTMELDINGER vet du....

Noe jeg nevnte i ett tidligere innlegg. Det var til stor nytte å ha det tilgjengelig da jeg sto og holdt på et vindu som hadde gått av den ene hengselen i 11 etasje som jeg da bodde i. I flere timer. Nirøykende, drikkende PM og ringte brannvesenet som bare lo av hele greia.

Jeg håper for guds skyld at ikke Lineus begynner å røyke. Eller noen andre for den sakens skyld. HAN forteller jeg at det er livsfarlig.

Men jeg er ikke av dem som står og roper at det er usunt ellers - det ville vært litt hyklersk i og med at jeg fremdeles savner røyken mener jeg.

Som et lite apropos kan jo nevnes at jeg i tillegg har fått tannkjøttbetennelse, som en følge av Chrons ( Som kan opptre hvorsomhelst i førdøyelsessystemet)

På den lyse siden kan jeg derfor si at jeg ikke trenger å være redd for tannlegeregninger lenger - det er nesten gratis.

Og HELDIGVIS er det langt fra alle som får emfysem. Du kan få det uten å ha røyket en sigg. Mamma for eksempel - hun røykte som en dampveivals, og lungene var omtrent det eneste stedet hun var frisk.

Da var DET sagt. Skulle ønske jeg fant frem til innleggene som ikke dreide seg om dritt igjen. Men, det blir gjerne sånn når det er hverdagen din og huset er ditt hovedtilholdssted. For mye tid til å tenke.

Peace out.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar