28. okt. 2015

Beste skussmålet jeg har fått.

Påsan er sliten som alle andre om ettermiddagen. Men lekser skal til.

I dag var det skal vi si......en temperamentsfull Lineus som hverken ville spise mat eller gjøre lekser. Han fikk sitte på stolen med bøkene foran seg - og jeg satt i stolen ovenfor. Det endte med at jeg skjøv boka under panna hans (han lå med pannen på bordet)

Da begynte vi å flire litt, og etter noen runder til med "det er så urettferdig, jeg VIL IKKE og atter litt fliring - kom det.

"Mamma, hvorfor må du være så tålmodig"

(Svaret var en blanding av at jeg har god tid, og synes det er kos å gjøre lekser sammen. Samt at jeg vil at han skal gjøre sitt beste)

Han himlet med øynene. Jeg er sikker på at når det nærmer seg tenårene så får han øynene til å rulle hele runden rundt i øyehulen.

Det tok godt over en time å komme i gang

Serriøst

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar