12. juli 2015

Kjøp og salg forvirrelse

Det er igjen på tide å søke om tidlig plass på avd. for demente.

Jeg er medlem av en genial gruppe som heter Horten kjøp og salg, bytte, gi bort. Det er et godt tiltak som fremmer gjenbruk.

Fremgangsmåte: man legger inn et innlegg, legger ved bilder av varen, setter en pris, minstepris eller, bytte.Fast minstepris synes jeg er det mest redelige, men det er utrolig mange som ikke kan få nok, evt for å selge videre. Det tror jeg de fleste på et tidpunkt på hvert eneste medlem kommer borti.

I går var det en poncho som skulle i ilden.Den er ikke akkurat lagd av ull for å si det sånn - så den hadde blitt til en søt liten klump i steden. Digresjon slutt. Sånn søt gammeldags som er trekantet foran og bak. Ser ut som en marius-type. Satte prisen til 50 kroner og fikk napp med en gang.

Vi ble enige om at hun skulle komme og hente den i dag og alt var fryd og gammen. Helt til jeg så i tråden som sa at hun kom og hentet om noen minutter. Jeg trodde det var den samme damen, men det viste seg at det var ei dame jeg hadde handlet med ei uke tidligere. Det var tråden under jeg hadde blandet inn.

Så der satt en litt - fullt forståelig litt oppgitt dame som hadde blitt lovt ponchoen - og en annen dame som ikke skjønte bæret når jeg skrev til henne også.

Ingenting hang sammen oppi hodet mitt. Så det ble unnskyldninger til første damen og en litt forvirrende forklaring til den damen som ikke hadde noe med saken å gjøre i det hele tatt.

Det or'nær seg til slutt.

Jeg humret meg i søvn.

Men man gir ikke opp kjøp og salg fordet. Moro med litt kremmerier og litt glede andre uten grunn.

Over og ut.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar