29. okt. 2014

Også tråkker vi i baret...

Temaet er SELFIES.

Det blir lagt ut et utall selfies hver dag, photoshoppet, gjerne litt uskarpt i kantene og med en myk rosenglød.
Behovet for oppmerksomhet er vel det det bunner ut i - ønsket om å bli sett på som et vellykket menneske som gjør de rette valgene (baker kanelboller, trener, lager mat fra bunnen med kortreist mat, for å nevne noe) Lurer på om de tror på det selv? Kanskje det blir sannhet så fort det kommer i skriftlig eller billedlig form.

Her skal ikke alle gres over en kam - husk nå på at jeg prøver å være morsom. (Skadebegrensning - siden overskriften er "også tråkker vi i baret" Man (jeg) ønsker jo å beholde de vennene jeg har)

Hvorfor blir det solgt så mye grandis? Toro ferdig risgrøt? Pølser? - Jeg siterer fra ukemenyen her hjemme. Blunkefjes. Nå er det jo sånn at Gilde ligger i fylket  - så sånn sett er ihvertfall pølsene våre kortreiste.

Misforstå meg rett; jeg synes absolutt at hvis du føler deg fin på et bilde en dag( noe som er sjeldent for de fleste ) - så LEGG DET UT!

Husk allikevel (dersom fristelsen blir for stor) at det finnes fremdeles fotoalbum både på nett og i mer gammeldags form der man limer inn selv
At det er for sjeldent at man synes et av en selv er ok - er mer enn nok til sin egen epistel. Trist nok.

Jeg er skyldig selv og, da jeg nylig var blitt medlem av facebook - jeg byttet bilder en masse. For å framstå som det vellykkede mennesket jeg var. Som bakte .....kanelboller og gikk og drakk kaffe latte med barnevogna på kaffebar - nesten hver guds skapte dag, sammen med de andre vellykkede...mødrene (Det temaet for ligge for nå - det er en helt annen skål, som fortjener sin egen lille epistel, den også...)

Problemet var at til slutt så trodde jeg ikke meg selv engang.

Det er nokså avslørende, og jeg blir litt ille berørt - det handler om selvinnsikt.

For å si det sånn: profilbildet mitt innehar ikke så stor sannhetsgehalt lenger. Meeen, det akter jeg ikke å gjøre noe med. Altså bildet. Det kan jo hende det blir sant igjen?  Litt forfengelighet har man da. Men jeg vet at det ikke er sant.
Æsj. dette ble et innlegg fullt av jantelov. Men, jeg lovte å også skrive surmaget - så DET.

Til jul ønsker jeg meg en selfiestang.
De begynner snart å selge de på GLITTER- ifølge en insider jeg kjenner. Blunkefjes.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar