28. des. 2016

Ord jeg misliker. 2016

I det herrens år 2014, skrev jeg et innlegg om hvor irrrrrritert jeg ble av visse facebook uttrykk. Det har siden den gang dukket opp et par nye.

Ord nr.1
Det har i det siste blitt veldig om å gjøre å ha en "bucket list" - altså ting du bør ha gjort før du "Kick the bucket" slang for å dø.
.
Okseløpet i Pamplona og tyrefekting er visst en ting mange vil rekke (jæskla dyremishandling).

Skaffe seg en serie av kredittkort og maxe de ut - for å dra til eksotiske steder - er også en slager.

Og i kjølvannet av bucket list bølgen, kommer selvhjelpsbøkene.

Sånn i tilfelle du ikke vet hva du vil. Hvis ikke vet så vet opportunistene det.

Ord nr 2. Hipster
Mye skjegg (fint det altså) ute og går. Liker menn med skjegg. Allikevel.
 Hipster har etterhvert blitt like nyskapende som cool (sagt på åtti tallet)
De har hipsterburger på Mc.Donalds forresten.

 Og at ordet har nådd meg viser virkelig at hipster har nådd bunnen.

En liten historie som har ihvertfall litt relevanse  og fordi jeg er litt starstruck så må jeg fortelle dette.
Bestevenninnen min har en venn fra skoledagene som er en kjent musiker.
Sånn på etter-konsert-avslapning, satt det flere ved bordet.
Det ble snakk om hipstere. Hvem og hva som var nyskapende.(Antagelig dem selv)

"Trodde hipster var en truse jeg" sa venninnen min, Det ble stille.
(selv om hun visste hva det dreide seg om)

Snart 2017 og mer å irritere seg over :-D

Godt Nytt År!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar