18. des. 2016

Gode minner om komplimenter

En av de første gangene jeg ble rørt av et kompliment er da jeg jobbet på et konditori i Skien.
Jeg var 17.
En gutt i klassen under kom inn døra og ba meg komme ut. Og ga meg en nydelig dokke.
Hvit hud, røde krøller (igrunn sånn skrekkfilmdokke)
Men. Han hadde ihvertfall tenkt på meg og kjøpt denne dokken til meg - fordi den lignet sånn. Dengang hadde jeg fine ordentlig røde krøller.

Det siste komplimentet fra en mann var for to måneder siden. Han var gammel, på opphold med kona i Vikersund. Jeg satt meg ved bordet - hadde sminket meg for en gangs skyld fordi jeg skulle ut med gubben og guttungen på tur i det blå.
Da jeg kom ned til frokost sa han. Så pen du er! Men, det var ikke det egentlige poenget. Neste gang, da jeg kom usminket og med håret på snei - så sa en dame : hakk`e du sminka deg i dag da.......
Da sa gubben og så meg rett i øya. "Du er akkurat like pen"

Det høres kanskje stusselig ut å fortelle om komplimenter og bare komme med to - men dette er de beste jeg har fått fra fremmede.

Som ikke var drita:-D


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar