25. okt. 2016

Høflighet på butikken

Friskt: Jeg var på butikken og kjøpte GULRØTTER ! (Tro det eller ei=) Men det er en digresjon.

Jo, jeg gikk av gårde med vognen (en hel vogn for å kjøpe gulrøtter!) Det var også en digresjon.

Som sagt så luntet jeg mot kassa. Ingen vits i å forhaste seg. Da sa en mann: FLØTT DÆ. En helt normalt utseende mann i førtiåra sånn anslagsvis.
Men, som nok bør trene på hans "people skills" - for hans antenner var ikke lange. Men, jeg "fløtta" meg da:-D

Så kom jeg til kassa. Der sto det to ungdommer som skulle ha en julekake (?) Jeg sa at de kunne bare gå foran meg - for de snakket om de ville rekke timen etter friminutter. - Så jeg tenkte, at da kanskje de fikk smakt på julekaka også før de måtte inn. Forøvrig sa han ene til han andre: Det er egentlig som en svær bolle (søte ungdommer)
Men, det svarte de nei ellers takk til - jeg skulle gå først.
Og det sies at ungdommen i dag ikke er høflige?
 "FLØTTEFOLK viser seg å være i alle aldre. Men ungdom har et ufortjent dårlig rykte på seg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar