2. apr. 2017

Ha det mamma, sees snart!

Sa Påsan da han skulle legge seg en kveld.

Jamen, du pleier jo å si god natt, sa jeg. -

Vi hadde uansett vårt sedvanlige - herlige rituale i sofaen.
Som hver kveld,i armkroken min, og forteller om smått, stort, filosofisk, og....promp.

Jo.
Han hadde en deilig forklaring på hvorfor han sa ha det. -
Jeg trenger ikke å si god natt. Jeg møter dere i drømme allikevel.

Og jeg har fine drømmer!
Om å ri på enhjørninger og om sommerfugler i fine farger. Deg og pappa.. Også bor vi i pepperkakehus, også..også..også....
Men, ikke hjemmelaget pepperkakehus. - for de smaker vondt. Det må smake som de som er på butikken (hohohohohoho)

Du snakker til meg hver natt mamma. Du er glad i meg.- og det har han SELVSAGT rett i .
Hver kveld før jeg legger meg. Etter han har sovnet. - Sier jeg at jeg er glad i ham.

Stille

Ikke den eneste gangen det uttrykkes, men siste før jeg sovner.


Ålebings. Nå er siste del av leggingsritualet her hører jeg oppefra.

Det består av å klaske på magen, så det  blir en fengende rytme.

Og, så den herlige klukkende HØYLYTTE latteren.

Jeg er heldig.

Ha det!

Ps: I løpet av sommeren kommer jeg til å gå igjennom alle påsans uttalelser som kan komme til å gjøre ham flau. Han er for gammel nå. Men, i mellomtiden (han har da nok å bruke tiden sin på enn å lese gamle menneskers blogg) så får det stå. Men, det blir en betraktetelig nedskjæring av ihvertfall 1,2 og 3 klasses perler. Trist synes jeg. Men, sånn er det.Han er i ferd med å bli stor! Og det er ikke trist!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar