19. mars 2017

Biblioteket! Sko! Perler! Gebiss?

I går. Bytur. Påsan måtte ha nye støvler og sko. MÅTTE.
De forrige cherroxene (for oss tilårskomne) eller "slusherne" revnet bak.
Et resultat av "hvor langt kan jeg kaste denne støvelen, dersom jeg sparker den av med benet tro? Samt klatring i trær. Altså helt normal oppførsel for en åtteåring.

En liten perle (som jeg kan dele - de fleste er konfidensielle nå til dags) i går var "Jeg synes det er bra jeg ikke har mistet så mange tenner jeg.....da tar det lenger før jeg må ha GEBISS"

Det var godt tenkt, sa jeg. Men kanskje er å passe godt på tennene sine viktigst, så kan man slippe å få gebiss i det hele tatt?

Det å ikke miste tenner er et litt sårt område. Alle andre går med ujevne glis - veldig søte. Men, det gjør ikke han. Og det er like søtt. Det skjer til slutt.

Til slutt er lenge å vente på. " Det du ikke tenker på er at du er en del yngre enn de i klassen, du fylte åtte i desember og mange i klassen har allerede fylt 9. Så du er litt yngre. Bare vent! Mager trøst.

BIBLIOTEKET ja! Jeg har ikke vært på biblioteket på flere år. Såvidt jeg kan se har jeg ikke lånt en bok siden 2013. Utenkelig. Uvirkelig.
Det er den sabla utmattelsen som står for. Jeg har kunnet ha en bok foran meg. Lest. Ikke skjønt en dritt. Virkelig. Ordene er bare ord.

Vondt for en lesehest. Men NÅ skal jeg til pers. Jeg lånte 6 bøker. Så har jeg litt å velge i.

Deilig å være på biblioteket! 
Lukten av både nye og gamle bøker, mulighetene til å drømme seg bort, lære noe nytt,

Jeg kunne lånt alle bøkene!

Foreløpig har jeg lest to sider i en bra bok jeg ikke husker navnet på. Uviktig forsåvidt.
Jeg forsto ikke hva det sto,- satt som et stort spørsmålstegn.

Nåh, jeg prøver igjen i dag.

Netflix - samme leksa. Ser en serie fra ende til annen. Går inn og ser hvor mange av episodene som har blitt spilt fullt ut før jeg sovner. Det er ikke mange,

Men akkurat tv-serier er ikke like leit,

Så nå er det søndag. En perfekt dag å lese på.

Nu jäklar!

Ha en fin en!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar