27. sep. 2016

Mobilbruk og prinsipper.

VÅR sønn skulle ikke få mobil før han ble miiiiinst 12 år.
Han var 7 år da han fikk det.

Prinsippene gikk ut med høye kneløft. Han spiller på den, ringer litt ( vi har familieabonnement)  Men det er av praktiske årsaker. Jeg har ringt han av ymse grunner, og han synes det er stas å få telefon på morgen og kveld. Men ikke så andre kan høre det:-) Greit å vite om han er på vei hjem fra skolen eller om han går og plukker snegler og pinner sammen med en venninne.

I kveld så hadde vi en bra samtale, syntes jeg. Han har faktisk lært å si hallo når han ringer. HOHO

Etter en stunds prating kom det: Mamma - jeg vil ikke at du skal bli lei deg, men kan vi legge på nå, for nå har vi snakket lenge. Han har så mye å gjøre før han legger seg, ikke tid.

Det tar jeg med i god oppdragelse boksen. Han har skjønt at han kan såre andre og det vil han jo ikke, men fikk sagt det på en skånsom måte.

Gleder meg til å komme hjem til Gubben og Påsan om en uke i morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar