24. sep. 2016

Brev från kolonien (Cornelis Vreesvijk - google han)

Halvveis ut i oppholdet på Vikersund kurbad.

Instinktene mine den første helgen var: KOM DEG HJEM - JEG SAVNER FOLKA MINE!!

Så begynte det å gå seg til. Klarte å få en energityv på avstand, sa nei takk til tur til Gapahuk. Hvorfor ble det spurt?
Fordi jeg vil ikke.
Jeg er ikke ut på tur aldri sur.
Jeg foretrekker treningssenteret og å gå som en hamster.

Hyggelig personale.Jeg skjønner ikke at de klarer å være like hyggelige og proffe hver dag, for her er det mange personligheter, - noen syter - noen bitre - noen klengete - noen storforlangende.
Men stort sett er vi på opphold nokså greie og takknemlige.

I samarbeid med kontakten min, en inderlig fin sykepleier - så fant vi målene. Ikke store og hårete. Se sannheten i øynene og innrømme at dette tar tid.

Men. I dag. For første gang, så turde jeg å bade i et offentlig bad med pose på magen. Hadde badedrakt, men gjemte meg ikke unna i dusjen.
Var ikke konstant engstelig for at det skulle gå galt. Lineus var glad for at jeg fikk badet med ham. Godt han er handlekraftig. Jeg mistet balansen og kom meg ikke opp med og lå og kavet under
 og begynte å få panikk. Da tok påsan godt tak i armen min - så der var han mer til hjelp, enn jeg. Geir passet på også.

Det hadde jeg ikke gjort hvis de ikke hadde overtalt meg til å øve i varmtvannbassenget her på huset.

Litt logistikk-problemer. Mye som skal huskes på.

Mål 2
Er  å finne ut hvilken type mat jeg kan spise uten å bli kvalm. Og å spise 6 ganger daglig(en jobb bare det) Ernæringsfysiologen hadde en tanke om at hun tror jeg er underernært (!) Jammen jammen, sa jeg - sjekk kroppen min - jeg er overvektig.
Hadde ikke noe med saken å gjøre. Mangler vitaminer, mineraler og salter i kroppen etter det ekstremt ensidige kostholdet jeg har hatt etter operasjonen.

Til slutt...en liten epistel om å være distre. Jeg har låst meg ute fra rommet mitt 5 ganger i løpet av den første uken. Og derfor fikk nytt kort. Så nå går jeg med det rundt halsen:-D

Det var brev från kolonien for denne gang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar