13. mars 2015

Påsans perler IV (jeg kan ikke romertall, så jeg bare later som)

Her en dag før skolen kom Påsan med en ekte bekymring som måtte taes på ytterste alvor. 

Han sparer til lang lugg - sånn at han kan få kul sidesveis som henger ned i øynene. Det er nemlig viktig at han skal kunne slenge med hodet til høyre, for å holde den på plass.

Det han lurte på var: Tror du sveisen min er lang nok til 4 klasse? Da vil sikkert alle jentene bli kjæreste med meg.

Åh, hvilke problemer en seksåring kan ha.

Det skal sies at han har 4 guttevalper fra fjerdeklasse som faddere og de har lært ham ord som ikke bør nevnes ved navn.
Litt som Voldemort.
 Men, jeg kan si så mye som at da jeg forklarte ham hva ordet betydde, så fikk han imaginære brekninger - og ordet har forblitt usagt siden.

Have a nice one:-)

1 kommentar:

  1. Jeg sier aldri det ordet selv ;) synes det er så fælt, og høre det fra barnemunn hadde vert enda verre. Bra han har lagt det på hylla :P

    SvarSlett